C:\Users\Who are you\Desktop\toshishun.jpg محصول: ژاپن

ژانر: پویانمایی

موضوع اصلی: معنای زندگی

مناسب برای گروه سنی: کودک(سال‌های پایان دبستان)، نوجوان

کلیدواژه‌ها: غم غربت، آرزو، تنهایی، قدرت، دوست، مادر، حقیقت

زبان: فارسی

 

خلاصه فیلم:

توشیشان، نوجوان بی‌خانمانی است که برای گذران زندگی، به همراه دوستانش، دزدی می‌کند. در زمان کودکی توشیشان، دزدان غارتگر به روستای او حمله کرده و مادرش را به اسارت برده‌اند و به همین خاطر او تنهاست. روزگار توشیشان با سختی و فراز و نشیب طی می‌شود تا اینکه روزی او بیش از همیشه احساس بی‌پناهی می‌کند و کشان کشان به دروازه شهر می‌رسد و در کناره دروازه، اندوهگین به خواب می‌رود اما وقتی بیدار می‌شود با حادثه‌ای عجیب روبرو می‌شود…

C:\Users\Who are you\Desktop\hqdefault.jpg

نظرات (نقد و بررسی و نکاتی درباب فیلم):

C:\Users\Who are you\Desktop\9784036506507-us-300.jpg در برابر سختی‌ها و فشار غصه‌ها چه باید کار کرد؟ آرزوهای واقعی و مهم ما کدام‌اند؟ و برای رسیدن به آ‌ن‌ها چگونه باید بود؟

سرگذشت توشیشان، قصه‌ی زندگی نوجوانی است که با این پرسش‌ها درگیر است. برای رسیدن به خوشبختی و یافتن معنای زندگی، صداهای زیادی وجود دارند که با تبلیغ خود می‌گویند: «آنچه تو می‌خواهی با پول بیشتر، قدرت بیش‌تر و محبوبیت بیشتر به دست می‌آید.» اما بالاخره روزی فرا می‌رسد که درون ناآرام انسان به این همه، «نه» می‌گوید و تصمیمی بزرگ می‌گیرد. داستان زندگی توشیشان، داستان یکی از همان روزهاست.

در جایی از داستان، توشیشان راهی یک سفر می‌شود. به سفر توشیشان، باید به شکل نمادین فکر کرد؛ یعنی باید دید که در زندگی ما نیز چگونه چیزهایی مشابه وجود دارند؛ چیزهایی که می‌خواهند ما را با ترساندن، اسیر خود کنند اما می‌توان با به یادآوری عهد خود، بر آن‌ها چیره شد.

ملاحظات:

به دلیل وجود فضایی از ترس در قسمت‌های پایانی این کارتون، توصیه می‌شود که برای سنین آغاز دبستان پخش نشود.